Skola, fritids och förskola

Första veckan efter skidresan så blev det skola för barnen. Det kändes stressigt att hinna upp i tid och få iväg dem. Jag och Linnea fick tvätta, packa upp och handla. På måndagen hann jag med några intervaller vid löparbanorna. På torsdagen ett pass på Gripen. Mycket axlar och ben. På lördagen joggade jag ner till Klagshamn och tillbaka. Tyvärr så har jag lite känningar i ena skinkan/baksida lår, men jag hoppas det går över. Det känns ibland och ibland inte alls. Vide hade tennis på lördagen, men annars börjar barnens aktiviteter först sista veckan i januari på grund av corona.
 
 
I söndags var vi bjudna på Floras 1-årskalas. Linnea sov när vi kom dit vid ett. Flora fick ett Ikeakök av oss och lite köksredskap, kastruller och glas. Hoppas hon kommer ha stor användning av det. Linnea vaknade och kusinerna fick leka. Vi fikade sedan. Goda kladdkakemuffins med dumle och noblesse och sedan babblarna- och kenotårta. Måste vara första gången en ettåring har en kenotårta.:) Mysigt litet kalas!
 
 
Den här veckan har Linnea haft inskolning på I ur och skur. Vi valde den eftersom den ligger så nära och jag har bara hört positiva saker. Vi gick dit vid niotiden på måndagen. Inte lätt att gå med väska, så jag fick bära henne en bit. Det hade börjat fem andra barn förra veckan, som var på sin andra inskolningsvecka. Linnea betraktade mycket de andra barnen. Hon gick runt och tittade och strax innan fruktstunden, så fick jag bära henne en stund. Fruktstunden var populär. Efter det fick jag följa med in och ha munskydd på mig. Linnea var riktigt nöjd och gick runt och hämtade saker och dansade till musik. På kvällen var jag på fotbollsträning. Första fotbollsträningen sedan i september. Riktigt kul att träffa de som var där. Coronaanpassat så bara hälften var där. Kul att sparka boll också. Det kändes bra med tanke på att det var så länge sedan sist. Det var någon ny tränare som höll i träningen. Får se vem som ska ha oss i år.
 
På tisdagen var barnen ute hela dagen till lunch. Det gick bra för Linnea till fruktstunden. Efter den så var hon lite missnöjd och jag fick hålla henne emellanåt. Men kul med musik och dans ute. Vide hade första fotbollsträningen på kvällen.
 
På onsdagen så var barnen först ute, men sedan gick de in och jag stannade och väntade. Jag fick komma in och äta lunch. Det hade gått jättebra för Linnea och hon åt med godaptit köttfärslimpa, potatis, brunsås och lingon. Skeden höll hon i handen, men hon åt med den andra. Efter det gick vi hem och vilade. Vid två hämtade vi Malva och Vide och åkte till Extremezone. Malva och Vide hoppade och gjorde volter. Det var inte så mycket folk. Linnea ville också väldigt gärna gå på studsmattorna. Vide var lite ledsen i slutet. Han vill också kunna bakåtvolt, men vågar inte riktigt. Han lyckades ut i foampiten till slut och senare i år tror jag han kommer klara det på studsmatta också. På hemvägen åt vi mat på McDonalds. Malva och Vide valde.
 
I torsdags var det snö på morgonen och barnen åkte pulka på förskolan. En treåring ville att Linnea skulle åka med honom hela tiden. Efter en stund gick barnen in och jag gick hem. Nu kom jag efter maten innan vilan. Linnea hade inte velat äta blomkålssoppa och hade skrikit vid blöjbytet, men annars hade det gått bra. På kvällen var Vide på innebandy. Annars är han helt slut på kvällarna efter allt grävande i dungen.
 
Igår lämnade jag Linnea nästan direkt när jag kom till förskolan. Det var inget problem att vinka hejdå. Strax efter tio så ringde de från förskolan och sa att Linnea var gnällig och trött och att jag kunde hämta innan de skulle äta. När jag kom så satt hon och såg trött ut i förskolefrökens knä, men när hon såg mig så gick hon upp och började leka. Hon åt sedan hur mycket som helst hemma och somnade först efter en ganska lång stund. Två barn på förskolan hade blivit sjuka, men förhoppningsvis klarar sig Linnea. Hon kanske bara saknade oss.
 
 
I helgen jobbar jag natt och nästa vecka börjar jag på min gamla schema och jobbar eftermiddag från tisdag. Malvas efterlängtade gymnastik börjar på söndag. Hon har hamnat i samma grupp som två kompisar. Kul för henne! Linnea ska gå 9-14 nästa vecka och prova vila efter maten på måndag, om allt går som det ska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0