Mycket aktiviteter!

Jag jobbade bara tre eftermiddagar Kristihimmelsveckan. På torsdagen hade Malva Finishknatet i Vellinge och sedan skulle vi till Körsbärsdalen och träffa Sara, Johan, Astrid och Hampus. Malva åkte till Vellinge, men när vi skulle köra så började det regna. Det vräkte ner och började också åska. Tävlingen ställdes in och vi åkte vidare till Körsbärsdalen i ösregn. Sista biten klarnade det upp och det blev strålande sol i dalen. Det var lite geggigt av allt regn, men så vackert. Vi fikade och barnen lekte i bäcken. Jättemysig dag i naturen!
 
 
På fredagen åkte jag och barnen till Stenshuvud med mamma och pappa. Även den här dagen hade vi tur med vädret. Vi började med att gå upp på berget och fika. Vi gick en runda runt och sedan ner till havet. Vide letade stenar och snäckor och Malva tog ett dopp. Linnea ville gärna också bada, men jag var inte sugen på att gå i så hon får vänta. Malva tyckte att det var iskallt, men doppade sig. Vi tog sedan en glass innan vi åkte mot Ystad. Där åt vi hamburgare, köttbullar och korv. Vi körde sedan till Vellinge för att Malva skulle träna friidrott. Alla barnen sov gott i bilen och Malva var först inte så sugen på att träna. Jättehärlig dag, men både Vide och Linnea fick varsin fästing.
 
 
På lördagen var vädret inte alls lika bra. Det småregnade stora delar när vi var i Bokskogen med Malena, Tova och Tage. Barnen lekte och vi grillade korv. Efteråt var vi en stund hemma hos oss. Barnen hoppade studsmatta och vi spelade kort. Tur vi hade lite regnkläder med oss, för vi höll oss ganska torra.
 
 
På söndagen hade Malva gymnastik och friidrott. Vide var bjuden på två kalas. Först var han hos Frank och sedan cyklade vi till Samuel. Senare på eftermiddagen var vi på Minirunners. Jag gillar konceptet. Den här gången var alla barnen med.
 
Veckan efter jobbade jag förmiddag och helg. På måndagen var Malva på friidrott. Hon slog sitt pb på 400 m med 8 sekunder och sprang på 1.28. Vide hade fotboll på tisdagen. Själv hade jag ont i huvudet, så jag fick hoppa över min träning. På onsdagen började Malvas simning i skolan. De ska ha det i tre veckor. Som hon har längtat. Linnea var på 1,5-årskontroll på dagen. Hon var lite blyg i början, men sedan gick det bra. Hon vägde 10,78 och var 78 cm lång. Sprutan var inget alls rolig, men det gick snabbt över. På torsdagen var det simning, innebandy och sedan åkte jag och tränade i Hardeberga. På fredagen hade Malva friidrott. Helgen blev det mest jobb, men jag och Malva började titta på Eurovision och Linnea kom upp lagom till röstningen. Spännande, men jag hade hoppats på någon annan vinnare. Linnea har blivit väldigt duktig på ord och namn och pratar hela tiden.
 
 
Den här veckan har jag varit ledig, förutom onsdagen. På måndagen skulle Linnea till tandläkaren, men när vi var där så fick vi reda på att hon var sjuk. Vi handlade och fixade ett stenskott istället. På kvällen hade Malva friidrott. På tisdagen sprang jag med Lis på förmiddagen. Det blev bra tempo i regnet. Till slut en mil på drygt 50 min. Vi hade avdelningsmöte på eftermiddagen och sedan hade Vide och jag fotboll. Resten av veckan var Vide hemma från skolan. Snuvig och hostig. Jimmy var hemma med honom på onsdagen och sedan var han med mig resten. På torsdagen hade de avslutning på siminingen, men Malva var där själv. Jag var med Vide på vårdcentralen. Han hade varken corona, låg sänka eller halsfluss, så det går nog över snart. På torsdagen tränade jag fotboll igen. På fredagen hade Malva friidrott på kvällen och vi tog med pizzor hem
 
 
I lördags hade Vide tennis och jag och Malva och Linnea åkte till Harlösa för att jag skulle träna. Malva var med lite på uppvärmningen. Det gick ganska bra att ha med Linnea och jag kunde vara med nästan hela tiden. Vi fikade i solen i Sandby på vägen hem. Sedan körde vi inom Stadium Outlet och köpte en bikini till Malva. Klockan 17 var vi bortbjudna på Halloween. Det blev lite grillfest med läskigt tema. Kul att träffa alla och Malena hade fixat det bra!
 
 
Morsdag firades med underbart väder. Linnea vaknade redan halv sex. Jag försökte få henne att somna om. Lyckades precis vid halv åtta, men då kom Malva upp och hon vaknade. Tjejerna ritade varsin fin teckning till mig. Jag åkte efter frukost och kollade på Vides fotbollsmatch i Staffanstorp. De kämpade väldigt bra och gjorde massor av mål. Vide spelade fram till några och gjorde ett. När vi kom hem tog vi ett dopp i grannens pool och sedan lunch ute i solen. Jag körde sedan Malva till friidrotten. De hade sprint och höjd. Malva slog pb med 95 cm. Hemma blev det kladdkaka med grädde och gräsklippning, innan min sista nattvecka innan långledigheten.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0