September

2 september var en hektisk torsdag. Först jobb och sedan började Vide på simningen. Han skulle sedan vidare på innebandy och jag körde Malva till Centrala idrottsplatsen i Lund. Hon skulle vara med i DM på 600 m för 12-åringar. Hon kämpade på bra och gjorde ett bra lopp. Svårt med farten, när hon inte har sprungit den sträckan tidigare. Två i IK Finish blev tvåa och trea och fick medalj. Jag körde sedan vidare till Hardeberga för att träna fotboll och Malva åkte med Astrid hem. Jimmy hade sedan innebandy senare kvällen.
 
 
Jag skulle egentligen ha jobbat hela helgen, men bytte söndagen och hann med mycket den dagen. På morgonen skjutsade jag Malva till gymnastiken i Rönnens sporthall. Jag och Linnea hängde på en förskola och hade en jättmysig stund. Helt själv med massor av leksaker. Vilket paradis för henne. Vide spelade fotbollsmatch under tiden. Vi var hem om och åt och jag och Malva åkte sedan vidare till Toughest Family på Ribban. Riktigt härligt väder. Vi gjorde oss redo och Malva satte sedan av i full fart. Jag fick be henne vänta flera gånger. Vi körde på och klarade de flesta hinderna. Några med armarna fick jag hoppa över. Vi fick klättra och krypa mycket. Två gånger i ren lervälling. Vi kämpade oss igenom banan och kom nöjda i mål efter 36 minuter. Sedan hem och lämna Malva och vidare på match. Vi spelade mot Bjärelaget DFF i Harlösa. Vi vann med 2-0, men vi fick kämpa för att vinna. Tilda gjorde första målet i första halvlek och jag kunde avgöra med fem minuter kvar på straff.
 
 
På måndagen 6 september fyllde Vide 7 år. Som han har längtat. Vi firade med sång och några paket på morgonen. Fleecetröja, badshorts, basketboll, legotidning, ficklampa och lite annat. Malva hade friidrott på kvällen, så blev lite firande då. På tisdagen hade Vide fotboll, Malva friidrott och jag fotboll. På onsdagen fortsatte vi friandet av Vide med besök på Extreme Zone i två timmar och sedan mat på foodcourten på Svågetorp. Kebabtallrik, kyckling med pommes och kycklingburgare blev valen. Alla var mätta efteråt!
 
  
På torsdagen var det fullspäckat igen med aktiviteter och på fredagen fick jag hoppa in på jobb på förmiddagen. På kvällen hade Vide sitt barnkalas. Det blev 15 barn. Vide fick en massa fina presenter och verkade väldigt nöjd. Vi bjöd på korv med bröd, gurka och morot till mat. Det åts massor av korvar. Allt tog slut, men efter 5-6 korvar var nog även de hungrigaste även mätta. Det blev lekar ute i trädgården, men efter en stund så fick vi gå in på grund av alla myggen. Sjukt många och några barn var helt sönderbitna. Barnen åt sedan rulltårta eller glass till efterrätt. Jag gömde sedan godispåsarna ute i trädgården och några barn fick leta väldigt länge innan de hittade godiset. Alla verkade nöjda med kalaset, trots alla myggbett. Linnea var hos farmor, så Jimmy hämtade henne när alla hade gått hem.
  
 
 
På lördagen jobbade jag hela dagen och på söndagen hade Vide släktkalas. Alla skulle först komma, men under förmiddagen blev det flera som inte kunde eftersom de hade blivit förkylda. Vide fick flera fina presenter av de som kom. Vi åt sedan lasagne och till efterrätt tårta och kladdkaka. Kul att träffa alla igen. Det har inte blivit så mycket under Corona-pandemin. Vide verkade väldigt nöjd med födelsedagsveckan och det var det viktigaste. Vi röjde sedan undan, innan jag skulle på jobb för en nattvecka.
 
 
 
Veckan flöt på med barnens aktiviteter och jag tränade fotboll på torsdagen.
 
 
På lördagen hade Vide tennis. Vi åkte sedan ner till Falsterbo för att barnen skulle springa Papricaloppet. Det var härligt väder och vi började med tipsrunda. Barnen fick tröjor och valde gosedjur och hopprep i pris. Malva började springa 1,5 km och hon mötte tjejer 7-12 år. Hon kämpade på riktigt bra och kom trea i loppet. Inte långt från den som vann. Sedan var det Vides tur. Ännu tuffare för honom, som mötte killar som var upp till 5 år äldre. Han är också en krigare och sprang nog nästan lika fort som Malva och blev femma i loppet. Väldigt långt efter han som vann, som höll väldigt hög fart. Efteråt så hoppade barnen i hoppborgen och Linnea ville aldrig hem. Jag var sedan hem om och lämnade Malva och Vide. Direkt vidare till Flyinge för match mot Glumslövs IF. Linnea var med och sov hela matchen. Hon var nog inte riktigt frisk. Vi gav bortalaget en tuff match, men tyvärr gjorde de matchens enda mål med kvarten kvar. Ett riktigt skitmål. Fotboll är tufft ibland.
 
 
På söndagen hade jag precis jobbat min sista natt. Jag körde sedan och hämtade Malva på gymnastiken och vidare till Vides fotbollsmatch i Åkarp för att heja. Det var nog första gången på naturgräs. De kämpade på bra och vände och vann matchen. De avslutade med straffar. Alltid lika uppskattat av killarna. Malva hade sedan friidrott på eftermiddagen. Jag och Vide avslutade med Minirunners på kävllen.
 
 
Veckan efter var min frivecka, men fick hoppa in och jobba extra på torsdagen. Vi hade utvecklingssamtal med Vide på tisdagen och allt gick super i skolan. På onsdagen hade barnen studiedag, så vi cyklade till Hylliebadet och var där i flera timmar. Alla njöt. Linnea är helt orädd och hoppar i överallt så det gäller att ha koll på henne. På söndagen mötte vi Nike och det blev en riktigt tuff match. Själv hade jag varit förkyld, så kände mig inte på topp. Vi förlorade med 4-0 och det är bara att ta nya tag.
 
 
Sista dagarna i september jobbade jag eftermiddag. Jag och Linnea hade några härliga förmiddagar. Hon var äntligen bättre i sin förkylning och fick komma tillbaka på förskolan, men hostade fortfarande en del.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0